Τοποθέτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκου Παπαθανάση, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου «Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις και δημιουργία πλαισίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς»:
«Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, συζητάμε σήμερα και στη συνέχεια θα κληθείτε να ψηφίσετε το σχέδιο νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις, τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, την επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών για τις ιδιωτικές και τις στρατηγικές επενδύσεις και τους τεχνοβλαστούς.
Ξεκινώντας, θα ήθελα να συγχαρώ τον εισηγητή της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, τον κ. Ταραντίλη, για την πολύ εμπεριστατωμένη, αναλυτική δουλειά που έκανε παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο και όλες τις διατάξεις του. Αλλά, επειδή τίποτα δεν γίνεται χωρίς μια ομάδα ανθρώπων -νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό, γιατί εδώ στη Βουλή μερικές φορές ξεχνάμε ότι κάποιοι άνθρωποι δουλεύουν σκληρά, προκειμένου να έρθουν αυτά τα νομοσχέδια στη Βουλή- θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου, τον Γενικό Γραμματέα κ. Καβαλάκη, την κα Παντελοπούλου, την κα Δαμιανού, την κα Τσιρώνη.
Κυρίες και κύριοι, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε γιατί μιλάμε σήμερα. Άκουσα με μεγάλη προσοχή τον κ. Χαρίτση, για το αν πρέπει ή όχι να κάνουμε μια συζήτηση σχετικά με την αναπτυξιακή πορεία της χώρας ή αν έχουμε ένα σχέδιο για το πού θέλουμε να πάει η πατρίδα μας και το τι σχεδιάζουμε για την πατρίδα μας. Και θέλω να σας πω, ότι τουλάχιστον, όπως εγώ αντιλαμβάνομαι τα πράγματα, δεν έχει υπάρξει ποτέ τέτοια ταύτιση και ένα τέτοιο συνεκτικό πρόγραμμα, το οποίο προκύπτει και από το σχέδιο ανάπτυξης του νομπελίστα κ. Πισσαρίδη και από το Ταμείο Ανάκαμψης που έχει θέσει τους συγκεκριμένους πυλώνες ανάπτυξης για την πατρίδα μας -κάτι το οποίο έχει συζητηθεί και το οποίο έχει εγκριθεί- τους πυλώνες ανάπτυξης όπως περνούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Βεβαίως, αυτό το όλο αυτό το πλαίσιο, το οποίο αναλύεται σε πολλές υποπεριπτώσεις, κλάδους και ειδικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβάνεται σε όλα τα νομοσχέδια που έρχονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Και επειδή, μιλήσατε κ. Χαρίτση, για τον αναπτυξιακό νόμο, συμπεριλαμβάνουμε εδώ διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου.
Και επειδή και εσείς ο ίδιος αναγνωρίσατε ότι αυτό το οποίο παραλάβατε ήταν οι υπαγωγές έως και 60 μήνες και η ολοκλήρωση και ο έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων έως 36 μήνες, θέλω να σας πω ότι είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πως όταν νομοθετήσατε τον ν.4399 το 2016, ξεκινήσατε με δύο χρόνια καθυστέρηση -μια πολυτέλεια που δεν την έχουμε εμείς τώρα- και που αυτό που παραλάβαμε ήταν μεσοσταθμική υπαγωγή των επενδυτικών σχεδίων. Λέω ότι κάνατε μια προσπάθεια από τους εξήντα μήνες και πέσατε στους είκοσι τέσσερις μήνες. Φτάνει; Δεν φτάνει. Δεν φτάνει για την Ελλάδα του σήμερα και του αύριο. Δεν φτάνει για την Ελλάδα που προσπαθεί να πετύχει στόχους ανάπτυξης, για να καλύψει ένα μεγάλο δημοσιονομικό κενό και κυρίως, να καλύψει και την εποχή του Covid.
Γιατί, αυτό το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε και όλο αυτό το πλαίσιο που συζητάμε σήμερα, είτε λέγεται περιφέρειες, είτε λέγεται Μακεδονίας-Θράκης που εδώ, όπως σας είπα, το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης θα έχει τις υπαγωγές των επενδυτικών σχεδίων από 1 έως 3 εκατομμύρια, δίνοντας του, αν θέλετε, μία αύξηση της δουλειάς κατά 30%. Αυτό δίνει τη δυνατότητα και τα στελέχη του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης να παραμείνουν ενεργά και ταυτόχρονα, να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες. Γιατί αυτό το οποίο θέλουμε είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες. Πετύχαμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων τις 100 ημέρες. Νομίζω ότι αυτό είναι στατιστική. Δεν χρειάζεται να το αποδείξουμε, το γνωρίζετε. Ακόμα και για τον κύκλο που έκλεισε τον Ιούλιο σε 100 ημέρες βγήκαν οι προσωρινοί πίνακες.
Αυτό, λοιπόν, που θέλουμε να κάνουμε είναι να το διευρύνουμε σε όλη την επικράτεια, έτσι ώστε όλα τα επενδυτικά σχέδια να ολοκληρώνονται και να έχουμε την υπαγωγή τους σε 60 ημέρες. Αλλά, ακόμα πιο σημαντικό, μέσα στην εποχή της κρίσης και στις δυσκολίες που έχουν οι μικροί, οι πολύ μικροί -διότι αυτοί έχουν τα ειδικά χαρακτηριστικά που χρειάζονται ακόμη περισσότερο στήριξη- όταν ολοκληρώνεται ένα πρόγραμμα να μπορούν με μία δηλωτική πράξη του ορκωτού ελεγκτή, συμπυκνώνοντας και εξαφανίζοντας όλη τη γραφειοκρατία, να ολοκληρώνουν και να παίρνουν πίσω την εγγυητική τους επιστολή που, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι κα’ ουσίαν μετρητά, εγγυήσεις και κοστίζει υπερβολικά.
Φτάνει, λοιπόν, αυτό το οποίο έχουμε κάνει; Όχι, δεν φτάνει. Γι’ αυτό θα έρθει και ο επόμενος νόμος που θα τον συζητήσουμε και θα κατατεθεί, μάλλον σήμερα, για τη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη, κ. Πέρκα. Γι’ αυτό έρχεται ο νέος αναπτυξιακός νόμος.
Όμως, επειδή άκουσα μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με τις στρατηγικές επενδύσεις, θα ήθελα όλοι να αναλογιστείτε, αν πραγματικά και πόσοι από εσάς δεν έχετε χρησιμοποιήσει μία από τις στρατηγικές επενδύσεις: Η Αττική Οδός, παραδείγματος χάρη, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» -και δεν είναι μόνο αυτά.
Θα χρειαστώ περισσότερο χρόνο, κύριε Πρόεδρε.
Δεν είναι μόνο αυτά, αλλά όλες οι επενδύσεις, είτε λέγεται Costa Navarino, είτε λέγεται TeamViewer στα Γιάννενα, είτε λέγεται Pfizer, είτε λέγεται Microsoft, είτε λέγεται Digital Real, είτε λέγεται theraCell που εγκρίθηκε μόλις τώρα, έχουν γίνει επενδύσεις με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Δημιουργούν, δηλαδή, στρατηγικές επενδύσεις, ένα οικοσύστημα γύρω από αυτές με πολλαπλασιαστές σημαντικούς για την οικονομία.
Τι πολλαπλασιαστή μπορεί να, έχει το Costa Navarino με την TeamViewer στα Γιάννενα; Η TeamViewer στα Γιάννενα, λοιπόν, απασχολεί, όπως και η Pfizer, νέες και νέους που έχουν τελειώσει από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τους δίνουν απασχόληση και τους κρατούν στην περιοχή, αλλά ακόμη περισσότερο, αυτό το οποίο κάνουν είναι ότι δημιουργούν τις συνθήκες, έτσι ώστε, αυτοί που έφυγαν κατά την διάρκεια της κρίσης και, αυτοί που έφυγαν είναι 500.000 Έλληνες, όπου το 51,4%, ανήκει στην ηλικία 25-44. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσο κρίσιμο είναι αυτοί οι νέοι που έφυγαν να γυρίσουν στην Ελλάδα, να κάνουν την οικογένεια τους εδώ, να παραμείνουν εδώ, ακριβώς γιατί μία στρατηγική επένδυση δίνει αυτή την δυναμική.
Και τι συνέβη; Φτάνουν οι στρατηγικές επενδύσεις; Όχι, δεν φτάνουν, θέλουμε περισσότερες στρατηγικές επενδύσεις. Όλο το πλαίσιο του νομοσχεδίου είναι για να φέρει περισσότερες στρατηγικές επενδύσεις. Και επειδή, έγινε συζήτηση για το πόσο αποτελεσματική ήταν η συνέχιση, η προσπάθεια αυτή να φέρουμε στρατηγικές επενδύσεις, θέλω να σας πω, ότι μέσα σ’ αυτή τη διετία έχουμε 23 νέες εντάξεις συνολικού προϋπολογισμού 5 δισεκατομμυρίων και 4.000 θέσεις εργασίας.
Θα ήθελα λίγο να είμαστε προσεκτικοί στο κομμάτι του τουρισμού. Ναι, αλλάζουμε το παραγωγικό μοντέλο, αλλά ο τουρισμός είναι μία βιομηχανία που στηρίζει την εργασία, δημιουργεί θέσεις εργασίας, κυρίως στην περιφέρεια, και κυρίως αυτές οι θέσεις εργασίας προέρχονται από μεγάλες επενδύσεις.
Γι’ αυτό λοιπόν, κυρίες και κύριοι, το νομοσχέδιο αυτό στηρίζει έναν από τους αναπτυξιακούς πυλώνες που θέλουμε να έχουμε στην πατρίδα μας, για να δημιουργήσουμε ακριβώς συνθήκες της περιφερειακής ανάπτυξης, γιατί, κυρίως, όλες αυτές οι επενδύσεις, θα έλεγα το 95% βρίσκονται στις περιφέρειες. Δεν είναι εδώ στο κέντρο της Αθήνας, είναι επενδύσεις που εγκαθίστανται στην περιφέρεια και εκεί δημιουργούν τις θέσεις εργασίας.
Από τον πρώτο νόμο, λοιπόν, «Επενδύω στην Ελλάδα», προσπαθήσαμε να υλοποιήσουμε, να επιταχύνουμε διαδικασίες και εκείνο το οποίο θέλαμε να κάνουμε -και μας διαφοροποιεί ιδεολογικά- είναι να εμπιστευτούμε την ιδιωτική πρωτοβουλία και τους πιστοποιημένους ορκωτούς ελεγκτές ή πιστοποιημένους φορείς. Αναπτύσσοντας μία σχέση εμπιστοσύνης, αλλά κρατώντας ως κράτος πάντα τη δυνατότητα επιτελικά του ελέγχου των επενδύσεων, κάτι το οποίο δημιουργεί ένα φιλικό στην επιχειρηματικότητα περιβάλλον αλλά και μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας των πιστοποιημένων ξένων ελεγκτών αλλά και των επενδυτών.
Τους δίνει, λοιπόν, τη σιγουριά ότι εδώ το κράτος έρχεται αρωγός και δεν έρχεται να αγκαλιάσει θανάσιμα την επένδυση σκοτώνοντάς το έργο πριν ακόμα ξεκινήσει.
Και επειδή γνωρίζω ότι κάνετε προσπάθεια, κυρία Πέρκα, στο κομμάτι του Ελληνικού θέλω να σας πω ότι οι αγκυλώσεις ήταν πολλές και έπρεπε να αντιμετωπίσουμε πολλά προβλήματα για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο σημείο αυτό.
Αν θέλετε, λοιπόν, να κάνουμε μια συζήτηση για την εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι ακριβώς στο επίκεντρο της στρατηγικής της πολιτείας και του κράτους για την ανάπτυξη. Σας είπα και στις Επιτροπές, που έγινε μία υψηλού επιπέδου θα έλεγα συζήτηση, να μου πείτε τι μπορείτε να πείτε ότι δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση όταν αναφερόμαστε στην αγροδιατροφή, στην έρευνα και καινοτομία οριζοντίως πλέον σε όλα τα επίπεδα, στη βιοτεχνολογία που γνωρίζουμε πόσο προστιθέμενη αξία έχει στα ερευνητικά κέντρα, στην πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία, στη ρομποτική, στον ιατρικό τουρισμό, στη διαχείριση των απορριμμάτων, στο cloud computing, στα IPCEI ή τα important projects of common European Interest, που νομίζω ότι είναι βασική στρατηγική της Ευρώπης και στην ευρωπαϊκή στρατηγική για τη βιομηχανία και την ανάπτυξη του 2020 συμπεριλαμβάνονται μαζί με τις αλυσίδες αξίας που τις συμπεριλαμβάνουμε για πρώτη φορά μέσα σε έναν νόμο για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας.
Τι είναι οι αλυσίδες αξίας; Η μικροηλεκτρονική, η υψηλής απόδοσης ηλεκτρονική, οι μπαταρίες, η αποθήκευση ενέργειας, τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα -νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο πια πού πηγαίνει η τεχνολογία- η ασφάλεια του διαδικτύου που όλοι μας εδώ το έχουμε ανάγκη, η υγεία, η βιομηχανία χαμηλού άνθρακα προκειμένου να πάμε στην ουδετερότητα την ενεργειακή, το υδρογόνο και το διαδίκτυο των πραγμάτων.
Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό ότι μέσα από αυτό το πλαίσιο που συμπεριλαμβάνουμε αυτήν τη στρατηγική που ακριβώς κάθεται επάνω σε αυτό το οποίο έχουμε σχεδιάσει ως κράτος να δώσουμε τη δυνατότητα, γιατί κάθε στρατηγική επένδυση δημιουργεί θέσεις εργασίας, να χαμηλώσουμε το όριο έτσι ώστε να δεχτούμε τις επενδύσεις.
Μα, εδώ στο Υπουργείο δεχόμαστε τις επενδύσεις. Περισσότερη δουλειά θέλουμε να κάνουμε, προκειμένου να επιταχύνουμε, να δημιουργήσουμε τις νέες θέσεις εργασίας και να βγούμε σαν πολιτεία και να πούμε ότι εμείς το μέρισμα από την ανάπτυξη, το οποίο θα μπορέσουμε να μοιράσουμε στους συμπολίτες μας τους οικονομικά ευάλωτους, αλλά και σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα, θα είναι ακόμη πιο ισχυρό.
Και αν ετέθη θέμα, που μερικές φορές σε μερικές εισηγήσεις το άκουσα, σχετικά με τις θέσεις εργασίας αυτό το οποίο κάναμε είναι ότι προσπαθήσαμε να βάλουμε περισσότερες επενδύσεις, που δεν αφαιρεί το δικαίωμα οποιασδήποτε στρατηγικής επένδυσης να μπει μέσα.
Μιλήσαμε για τον τουρισμό και σας είπα ότι δεν πρέπει επ’ ουδενί να δαιμονοποιούμε τις στρατηγικές επενδύσεις στον τουρισμό, διότι δίνουν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε συμπολίτες μας στην περιφέρεια, 99% στην περιφέρεια. Έχουμε, όμως, τις στρατηγικές επενδύσεις 1, 2, τις κρατικές επενδύσεις ταχείας αδειοδότησης -να μην τις αναφέρω- τις αυτοδίκαια εντασσόμενες, όλες έχουν θέσεις εργασίας. Δεν υπάρχει πουθενά αφαίρεση της απαίτησης των θέσεων εργασίας. Και καμία από όλες αυτές δεν παίρνει επιχορήγηση, φορολογική απαλλαγή παίρνουν.
Πού δεν έχουμε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά; Σε αυτές που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και που τις λέμε εμβληματικές επενδύσεις εξαιρετικής σημασίας. Γιατί τις λέμε εμβληματικές επενδύσεις εξαιρετικής σημασίας; Και δεν πρόκειται να τις εγκρίνει η τριμελής Επιτροπή. Δεν ισχύει αυτό. Η τριμελής Επιτροπή από εγνωσμένου κύρους επιστήμονες θα εισηγηθούν προς τη διυπουργική. Η διυπουργική θα λάβει την απόφαση αν μία επένδυση είναι εμβληματική εξαιρετικής σημασίας, διότι εκεί θέλουμε να πάμε ένα βήμα πιο πέρα, να δώσουμε τη δυνατότητα στην πολιτεία να υποδεχτεί εξαιρετικές περιπτώσεις που δεν κρίνονται από το ύψος, διότι δεν μπορείτε να κρίνετε μία ερευνητική δραστηριότητα που ασχολείται παραδείγματος χάρη με την παραγωγή κάποιου εμβολίου ή κάποια καινοτόμα ερευνητική δραστηριότητα να την κρίνετε με το ύψος της επένδυσης με τις θέσεις εργασίας.
Θα κρίνουμε εάν πραγματικά αυτή η επένδυση θα δώσει προστιθέμενη αξία στην πατρίδα μας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, που ξέρω ότι σας απασχολεί, στους αποφοίτους των Πανεπιστημίων μας και κυρίως θα δώσει στην πατρίδα μας αυτό το οποίο έλειψε τόσα χρόνια την καινοτομία, την έρευνα και θα την βάλει στο χάρτη της διεθνούς κοινότητας σε ό,τι έχει σχέση με τις νέες τεχνολογίες.
Επιταχύνουμε, λοιπόν, σε μία διαδικασία one stop shop και μεταφέρουμε ορισμένες αρμοδιότητες, όπως σας είπα, έξω από το Υπουργείο και αυτό είναι ένα μητρώο ας πούμε για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και θα πω για τα περιβαλλοντικά, όπου εκεί μεταφέρουμε την αρμοδιότητα σε πιστοποιημένους αξιολογητές του μητρώου του Υπουργείου Ενέργειας ακριβώς για να μην υπάρχει καθυστέρηση.
Για την περιβαλλοντική αδειοδότηση ακούστηκαν πολλά. Θέλω να σας πω ότι πουθενά δεν αφαιρούμε το δικαίωμα της πολιτείας και τις διαδικασίες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Και εκεί που αναφέρθηκε, αλλά και στις περιοχές NATURA διατυπώνεται σαφής απαγόρευση υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων σε περιοχές δικτύου NATURA και όχι μόνο.
Εμπιστευόμαστε με τα προεδρικά διατάγματα το Συμβούλιο Επικρατείας. Ποιος σε αυτήν την Αίθουσα μπορεί να αμφισβητήσει το κύρος του Συμβουλίου Επικρατείας; Και αν μιλάμε για τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια, τα οποία είναι εργαλεία περιβαλλοντικής υποστήριξης και χωροταξίας αυτό το οποίο κάνουμε είναι να δίνουμε τη δυνατότητα, όπως και στα ΕΣΧΑΣΕ έτσι και στα ΕΠΣ να μπορούν να συμπεριλάβουν τις περιοχές, που ούτως ή άλλως γίνονται μέσω των ΕΣΧΑΣΕ, του αιγιαλού, αλλά πάντοτε μέσω προεδρικού διατάγματος, το οποίο περνάει από το Συμβούλιο Επικρατείας.
Κυρίες και κύριοι, αυτό το οποίο επιθυμούμε για ένα πολύ ευαίσθητο τμήμα της Ελλάδας που είναι οι περιοχές απολιγνιτοποίησης, όλη η δυτική Μακεδονία και οι τέσσερις νομοί, αλλά και η Πελοπόννησος, ο δήμος της Μεγαλόπολης, ο δήμος της Τρίπολης, της Γορτυνίας είναι -και αυτό διαπερνά όλα τα Υπουργεία, κυρίως όμως διαπερνά το Υπουργείο Ανάπτυξης μιας και έχουμε την αρμοδιότητα πλέον αυτή- να δώσουμε τη δυνατότητα και την ευκολία σε περισσότερες επενδύσεις να πάνε στην περιοχή της απολιγνιτοποίησης.
Χαμηλώνουμε, λοιπόν, το ύψος και τα απαιτούμενα για μία επένδυση να πάει στην περιοχή της δυτικής Μακεδονίας. Πώς μπορεί να διαφωνήσουμε πάνω σε αυτήν τη στρατηγική; Και επειδή προχωρούμε σε διατάξεις που επιταχύνουν και στις ιδιωτικές επενδύσεις και έχει μεγάλη σημασία, διότι όπως είπαμε θα έχουμε και τον νέο «Αναπτυξιακό Νόμο – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» που θα κατατεθεί εντός του έτους διευρύναμε τα μητρώα των αξιολογητών, έτσι ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα μητρώα των αξιολογητών του Οικονομικού Επιμελητηρίου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, αυξήσαμε τις Επιτροπές Αξιολόγησης ακριβώς για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και καταφέραμε με υπουργικές αποφάσεις και τεχνική επίλυση ζητημάτων να επιταχύνουμε στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων και αυτό που θέλουμε να κάνουμε, όπως σας είπα και στην αρχή, είναι να το επεκτείνουμε σε όλη την επικράτεια.
Εισάγεται, λοιπόν, χρονικό όριο σε κάθε υπηρεσία. Και μιλώ για την περιφέρεια, όπου στις περιφέρειες ειρήσθω εν παρόδω έχει παραμείνει τουλάχιστον το 55% των σχεδίων και εκείνο που θέλουμε είναι να δούμε τις περιφέρειες να πιάνουν τους στόχους.
Είμαστε σίγουροι πλέον ότι και με τα εργαλεία που τους δίνουμε και με το φόρτο εργασίας, αν και σαφώς είναι υποστελεχωμένες -αυτό είναι πράγματι μια αλήθεια- θα συγχρονιστούμε όλοι στις εξήντα ημέρες. Αυτό θέλουμε. Ένας επιχειρηματίας ο οποίος έρχεται να επενδύσει, σε εξήντα ημέρες να γνωρίζει. Διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι εάν αστοχήσει ο επιχειρηματίας και ξεκινήσει την εκτέλεση του έργου του και απενταχθεί, δεν μπορεί να αιτηθεί ξανά την υπαγωγή του στον αναπτυξιακό νόμο και κατ’ ουσίαν, αυτό μπορεί να κινδυνεύσει όλη την εκτέλεση του έργου του.
Προχωράμε λοιπόν και στον υποχρεωτικό πλέον έλεγχο από ορκωτό ελεγκτή για έργα άνω των 700 χιλιάδων ευρώ, ενώ κρατάμε την δυνατότητα κάτω από 700 χιλιάδες, που είναι μικρότερα επενδυτικά σχέδια, να λειτουργεί η επιτροπή των ελεγκτών από το Μητρώο Πιστοποιημένων Ελεγκτών, έτσι ώστε να μην υπάρχει επιβάρυνση.
Δίνουμε πρόσθετο ποσοστό σε περίπτωση που ένα έργο έχει μεγάλη ταχύτητα, για να μπορέσει να απορροφήσει πόρους και στο 65%. Δίνουμε τη δυνατότητα να μεταφέρονται δαπάνες μεταξύ μιας κατηγορίας και άλλης, έτσι ώστε να μην υπάρχει απώλεια, αν θέλετε, στήριξης στα επιχειρηματικά σχέδια. Και τέλος, ψηφιοποιούμε όλες τις διεργασίες και τη λειτουργία των νόμων 3299 και 3908.
Όμως, δεν φτάνει μόνο αυτό. Γιατί, όπως είπαμε, δεν φτάνουν όλα αυτά. Πρέπει να συνεχίσουμε και να φέρουμε και νέες διατάξεις που θα επιταχύνουν όλη την διαδικασία την αδειοδοτική. Γι’ αυτό και σε ό,τι έχει σχέση με τα κεφάλαια εξωτερικού, είναι μία κατηγορία επενδυτών που πηγαίνουν προς αυτή την διάταξη, επιταχύνουμε και δίνουμε προσωρινή άδεια σε δεκαπέντε μέρες, κάτι που έπαιρνε ενάμιση με δύο χρόνια.
Και πείτε μου, τι σημαίνει για την ελληνική οικονομία μία επένδυση να ξεκινήσει σε ενάμιση-δύο χρόνια, έναντι δεκαπέντε ημερών; Και μιλάμε τώρα για πολυεθνικούς κολοσσούς, εταιρείες οι οποίες φέρνουν πραγματικές θέσεις εργασίας και που επενδύουν στην Ελλάδα.
Κυρίες και κύριοι, αυτό το οποίο θέλουμε να κάνουμε από την πρώτη στιγμή -και θα το συνεχίσουμε- είναι αυτό το οποίο είπε ο Πρωθυπουργός κατά την έναρξη της διακυβέρνησης το 2019. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα φιλοεπενδυτικό περιβάλλον. Για να δημιουργήσουμε ένα φιλοεπενδυτικό περιβάλλον, πρέπει να έχουμε μία στρατηγική που ακριβώς αυτή τη στιγμή, η στρατηγική και όλα τα νομοθετήματα βρίσκονται σε μία απολύτως συχνότητα. Αλλά σε μία απολύτως συχνότητα, κύριοι της αντιπολίτευσης, βρίσκεται και η Κυβέρνηση που έχει μία μόνο συχνότητα στο τι θέλει να δει στην Ελλάδα. Και αυτή είναι η συχνότητα της ανάπτυξης.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, κάθε άρθρο αυτού του νομοσχεδίου, αλλά και αυτών που έρχονται, θα προσθέτει και κάτι στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Κάθε προσθήκη στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν θα σημαίνει και θέσεις εργασίας. Κάθε θέση εργασίας θα δίνει δουλειά σε νέες και σε νέους και θα φέρνουν πίσω, όπως στις περιπτώσεις ΡFIZER και των άλλων μεγάλων στρατηγικών επενδύσεων, συμπολίτες μας που βρίσκονται στο εξωτερικό. Και κάθε προστιθέμενη αξία στο ΑΕΠ της χώρας, θα δημιουργεί και ένα μερίδιο ανάπτυξης, το οποίο εμείς θα διαθέτουμε σε αυτούς που το έχουν ανάγκη.
Αυτό είναι το σχέδιό μας, κυρίες και κύριοι. Και αυτό υπηρετεί το νομοσχέδιο και σας καλώ να το ψηφίσετε. Σας ευχαριστώ».
Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link: