Skip to main content

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκου Παπαθανάση στη Βουλή, την Τρίτη 17/11/2020, επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186), ρυθμίσεις για τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη λειτουργία της αγοράς και λοιπές διατάξεις»:

«Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, σήμερα είναι μια ιστορική μέρα, μία μέρα μεγάλης αξίας και σημασίας για τη Δημοκρατία μας. Σήμερα γιορτάζουμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου, μια εξέγερση που ουσιαστικά σηματοδότησε όλη την δύναμη του ελληνικού λαού για να διώξει από πάνω του τη χούντα, μια εξέγερση που νέοι και νέες φοιτητές είχαν το θάρρος να βρεθούν εκεί, να σηκώσουν τη φωνή τους ενάντια σε ένα καταπιεστικό καθεστώς και μαζί με αυτούς να βρεθούν και άλλες Ελληνίδες και άλλοι Έλληνες.

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτοί. Υπήρχαν κι άλλοι νέοι και νέες που δεν μπόρεσαν να βρεθούν εκεί ή άλλοι νέες και νέοι νεότεροι που δεν μπόρεσαν να βρεθούν εκεί. Και υπήρχαν πολλοί περισσότεροι μεγαλύτεροι σε όλη την Ελλάδα που στήριζαν αυτόν τον αγώνα και που δεν μπόρεσαν να βρεθούν εκεί.

Αυτός, λοιπόν, ο αγώνας είναι αγώνας όλων των Ελλήνων. Και εάν αναζητήσουμε τους αγωνιστές αυτούς του Πολυτεχνείου, θα τους βρούμε σήμερα σε όλα τα δημοκρατικά κόμματα που βρίσκονται μέσα στη Βουλή. Είναι, λοιπόν, ο αγώνας όλων μας απέναντι σε καθεστώτα. Είναι ο αγώνας νέων που αποφάσισαν να δώσουν το παρών.

Και σήμερα, λοιπόν, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου άλλοι νέες και νέοι, άλλοι συμπολίτες μας δίνουν το παρών και δίνουν το παρών σε μια άλλη μάχη, σε έναν άλλο πόλεμο, σε έναν πόλεμο με έναν αόρατο εχθρό. Και αυτοί, λοιπόν, είτε λέγονται γιατροί είτε λέγονται νοσηλευτές, νοσηλεύτριες είτε λέγονται καθαρίστριες είτε λέγονται μέλη της ΕΜΑΚ, είναι και αυτοί Ελληνίδες και Έλληνες  που δίνουν το παρών με θάρρος, όπως συνέβη πολλές φορές την ιστορία αυτού του έθνους, όπου Ελληνίδες και Έλληνες έδωσαν το παρών σε ιστορικές στιγμές.

Γιατί, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, οι στιγμές του έθνους που βρίσκεται σε δυσκολία μας ενώνουν. Και οι αγωνιστές του Πολυτεχνείου που μας έδωσαν τη δυνατότητα να μιλάμε σήμερα εδώ, εκείνο το οποίο θα απαιτούσαν και απαιτούν είναι να δημιουργείτε και να δίδετε το δικαίωμα της ελεύθερης άποψης, γνώμης, μέσα σε αυτόν το ναό της Δημοκρατίας.

Είμαστε, λοιπόν, μπροστά σε μια πανδημία. Η πανδημία αυτή βρίσκεται στο δεύτερο κύμα της κι έχουμε υποχρέωση να σεβαστούμε την ανθρώπινη υγεία, τη ζωή, με κάθε τρόπο. Είναι μέλημα και υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει και να έχει όλα αυτά τα εργαλεία και κυρίως, το ανθρώπινο δυναμικό για να υποστηρίξει τα θέματα αυτά της υγείας, που όπως φαίνεται αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε έξαρση.

Αυτό, λοιπόν, το καθήκον μας και το μέλημα μας πρέπει να επεκτείνεται σε όλες τις δραστηριότητες αυτού του κράτους. Και τα νομοθετήματα τα οποία έρχονται εδώ σε αυτό εξυπηρετούν, να υπηρετούν τις ανάγκες του λαού με την άποψή του καθενός και το κάθε κόμμα να εκφράζει την άποψή του και στο τέλος της ημέρας να πρυτανεύει αυτό το δημοκρατικό δικαίωμα της πλειοψηφίας.

Τα τελευταία χρόνια, λοιπόν, και ιδιαίτερα μέσα σε αυτή την κρίση υπήρξε μια έξαρση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι καταναλωτές και μέσα στο πρώτο lockdown και στη συνέχεια, διότι απέκτησαν μία οικειότητα με αυτά τα μέτρα, με τον τρόπο παραγγελίας από το ηλεκτρονικό εμπόριο, προσκολλήθηκαν σε αυτό και σαφώς αυτό επηρέασε το εμπόριο στα φυσικά καταστήματα. Κι έχει υποχρέωση το κράτος να δει αυτό το θέμα; Σαφώς και έχει υποχρέωση το κράτος να δει αυτό το θέμα ότι έχουμε μια μετακίνηση μεταξύ φυσικών καταστημάτων και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αυτό, λοιπόν, που έρχεται σήμερα να νομοθετηθεί είναι η εναρμόνιση, αν θέλετε, του Κανονισμού 1150 του 2019 που έχει σχέση ακριβώς με αυτούς τους κανόνες, τους κανόνες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ρυθμίζονται, λοιπόν, αυτές οι επιγραμματικές, online σε μετάφραση, πλατφορμών και των επιχειρηματικών χρηστών, δηλαδή business to platform, για να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό σημαίνει οι επιχειρηματικοί χρήστες, οι οποίοι έχουν μια συνεργασία ή μια σύμβαση με μια πλατφόρμα.

Ο κανονισμός, λοιπόν, καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ψηφιακής οικονομίας επηρεάζοντας κατ’ ουσίαν τις επιγραμματικές πλατφόρμες ως προς τους παρόχους επιγραμματικών αγγέλων, τις αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, τα καταστήματα εφαρμογών λογισμικού, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σαφώς τις μηχανές αναζήτησης.

Στόχος όμως του κανονισμού είναι να αντιμετωπίσει τις αθέμιτες πρακτικές των πλατφορμών προς τους εμπόρους και τους επιχειρηματικούς χρήστες. Και η βασική αθέμιτη πρακτική είναι αυτή της αναιτιολόγητης αλλαγής στους διαδικτυακούς όρους και προϋποθέσεις.

Επίσης, ο κανονισμός αυτός αποσκοπεί στην τήρηση της διαφανούς κατάταξης, το λεγόμενο ranking, τη θέσπιση εσωτερικών μηχανισμών διεκπεραιώσεις καταγγελιών, καθώς και τη δυνατότητα αντιπροσωπευτικών οργανώσεων και ενώσεων να εκπροσωπούν δικαστικά τους επιχειρηματικούς χρήστες.

Ήδη, λοιπόν, από την υιοθέτηση του τον Ιούλιο του 2020, ο Κανονισμός 2019/1150 έχει τεθεί απευθείας σε εφαρμογή στην ελληνική νομοθεσία, απαιτούνται ωστόσο συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του κανονισμού, τα οποία λαμβάνονται με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου.

Αυτό που επιδιώκουμε είναι ένα ξεκάθαρο πλαίσιο όπου θα καταρτίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις δραστηριοποίησης των παροχών. Επιλέγουμε, λοιπόν, μέσα σε αυτό το θεσμικό πλαίσιο να θωρακίσουμε τους χρήστες αυτών των υπηρεσιών. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις, για να τις βάλω σε τρεις πυλώνες, είναι:

Η δυνατότητα έγερσης συλλογικής αγωγής από Ενώσεις Εμπόρων Επιχειρηματικών Χρηστών, πρώτος πυλώνας. Δεύτερος, η δημιουργία και τήρηση Μητρώου των Ενώσεων στη ΔΗΜΕΑ. Θα μιλήσουμε και για την ΔΗΜΕΑ, γιατί έχει αναφερθεί και ένας αριθμός Βουλευτών εδώ. Και στη συνέχεια, η εποπτεία της εφαρμογής και η επιβολή κυρώσεων από τη ΔΗΜΕΑ.

Ως προς τον πρώτο πυλώνα, λοιπόν, για τη συλλογική αγωγή, τονίζουμε ότι δίνουμε για πρώτη φορά ένα δικαίωμα που δεν υπήρχε στον τομέα αυτόν. Διευρύνουμε το δικαίωμα σε ενώσεις και δημόσιους φορείς και την άσκηση συλλογικών αγωγών κατά των αθέμιτων αυτών πρακτικών και δίνουμε τη δυνατότητα για κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων σχετικά με τις παραβιάσεις του κανονισμού. Μέχρι τώρα οι συλλογικές αγωγές υποβάλλονταν από Ενώσεις Καταναλωτών. Πλέον, βάσει της προτεινόμενης ρύθμισης, συλλογική αγωγή για παράβαση του κανονισμού μπορούν να ασκούν και Ενώσεις Εμπόρων Επιχειρηματικών Χρηστών ή και δημόσιοι φορείς.

Με τη θεσμοθέτηση, λοιπόν, της συλλογικής αγωγής, γίνεται πράξη η δύναμη των ενώσεων αυτών απέναντι στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Πλέον παύουν να υπάρχουν περιορισμοί διεκδίκησης των δικαιωμάτων των εμπορικών επιχειρήσεων που συνήθως ήταν το κόστος της προσφυγής από μία μεμονωμένη επιχείρηση ή ο φόβος, αν θέλετε, των αντιποίνων από ένα επιχειρηματικό κολοσσό.

Με τον δεύτερο πυλώνα προβλέπουμε τη δημιουργία μητρώου, το οποίο θα περιλαμβάνει τις Ενώσεις των Επιχειρηματικών Χρηστών και τους δημόσιους φορείς. Επομένως, το ΔΗΜΕΑ θα τηρεί ένα μητρώο στη μονάδα του, όλων αυτών των ενώσεων. Η εγγραφή στο μητρώο συνιστά τεκμήριο της νομικής ικανότητας αυτού του φορέα να ασκήσει τη σχετική συλλογική αγωγή.

Ο τρίτος πυλώνας εστιάζει στο σύστημα εποπτείας και εφαρμογής  των νέων κανόνων. Ενδυναμώνουμε, λοιπόν, τον εποπτικό και ελεγκτικό ρόλο της ΔΗΜΕΑ ως προς τη συμμόρφωση των παροχών, τη διερεύνηση των καταγγελιών και την επιβολή κυρώσεων, καθιστώντάς την αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του κανονισμού.

Με διαφανείς διαδικασίες στήνεται ένας ολοκληρωμένος εποπτικός μηχανισμός που θα αξιοποιεί και θα αξιολογεί τις σχετικές πληροφορίες και τα αιτήματα.

Το σύστημα της επιβολής συμμόρφωσης είναι πλέον σύγχρονο καθώς ενσωματώνει τις τρέχουσες πρακτικές που εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Ως εκ τούτου, λοιπόν, η έναρξη των μέτρων συμμόρφωσης γίνεται με σύσταση, ενώ για υποβολή προστίμου λαμβάνεται υπόψη μια σειρά κριτηρίων: Η βαρύτητα της παράβασης, προηγούμενο ιστορικό συμμόρφωσης, άλλες ενέργειες συμμόρφωσης που έγιναν από τον πάροχο, τα οποία συνυπολογίζονται. Και επειδή έχει γίνει αναφορά και για τα πρόστιμα, να πούμε ναι, τα πρόστιμα ξεκινούν από 1.500 ευρώ έως 2.000.000 ευρώ και θα αναφερθώ σε αυτό σε απαντήσεις.

Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου ρυθμίζουμε την οργάνωση, στελέχωση, τις επικαιροποιημένες πλέον αρμοδιότητες της ΔΗΜΕΑ, σχετικά με την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της.

Η ΔΙΜΕΑ θα στελεχώνεται με ελεγκτές, οι οποίοι θα έχουν την ιδιότητα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου και μόνο έτσι μπορούν να υποβάλουν -αν θέλετε- τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά σε δικαστικές αίθουσες, προσδίδοντας μεγαλύτερη νομιμοποίηση στο ελεγκτικό έργο και επιπρόσθετο θεσμικό κύρος στην όλη εποπτική διαδικασία.

Θέλουμε, λοιπόν -και αυτό προέχει στην παρούσα φάση-, να πετύχουμε έναν καλύτερο συντονισμό και συνεργασία των διαφόρων υπηρεσιών -διότι αυτό κάνει η ΔΙΜΕΑ, συντονίζει καλύτερα όλες τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στο ελεγκτικό πεδίο-, ώστε να εξορθολογήσουμε τη λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και να καταπολεμήσουμε τις αλληλοεπικαλύψεις της.

Ενισχύουμε τη λειτουργία των μικτών κλιμακίων. Σαφώς η πρόθεσή μας είναι να νοικοκυρέψουμε το σύστημα εποπτείας, να πάψουμε τους κατακερματισμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Στο Μέρος Γ´ επιχειρούμε την ενίσχυση της οικονομικής αυτοτέλειας και διαχείρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Θεσμοθετείται, λοιπόν, επιπλέον χρηματοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη συμπλήρωση των εσόδων της. Αυτό και μόνο δίνει τη δύναμη και τη στήριξη που πρέπει να έχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, για να λειτουργεί τελείως ανεξάρτητα.

Στο Μέρος Δ´ του νομοσχεδίου μεριμνούμε για την ενίσχυση οικονομικής δραστηριότητας σε μικρού πληθυσμού περιοχές. Δίνουμε τη δυνατότητα σε μικρές επιχειρήσεις χωριών και μικρών κωμοπόλεων να λειτουργούν προαιρετικά τις Κυριακές του έτους, διευκολύνοντας έτσι την απρόσκοπη διάθεση αγαθών και δημιουργώντας θέσεις εργασίας.

Και επειδή αναφερθήκατε -ο κ. Κατρίνης, κάποιος άλλος κύριος, νομίζω και ο κ. Λοβέρδος- σχετικά με την αποτελεσματικότητα του ΔΙΜΕΑ, θέλω να σας πω ότι το συντονιστικό όργανο προϋπήρχε. Κατά τη διάρκεια της έναρξης της λειτουργίας του σαφώς υπολειτουργούσε. Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε να λειτουργεί. Θα δούμε, όμως, στα στατιστικά ότι οι έλεγχοι από το 2019 έως και τον Ιούλιο του 2020 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο είναι περίπου 500% με 600% επάνω.

Με τη δημιουργία της ΔΙΜΕΑ τώρα, που έχουμε ένα πολύ πιο ισχυρό όργανο και πολύ πιο αποτελεσματικό, θέλω να σας πω μόνο ότι συγκρίνοντας ακόμα και δύο περιόδους, οι οποίες είναι από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο του 2019 και από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Νοέμβρη του 2020, έχουμε και εδώ αύξηση των ελέγχων κατά 138%. Δηλαδή, με την ψήφιση και τη δημιουργία του ΔΙΜΕΑ έχουμε μια πολλαπλασιαστική λειτουργία του ελεγκτικού μηχανισμού. Επίσης, πρέπει να σας πω ότι το διυπηρεσιακό αυτό όργανο έκανε και χιλιάδες ελέγχους που σχετίζονται με covid-19.

Επομένως, αν θέλετε να ελέγξετε και επειδή έχει τεθεί και ένα όριο -που για τον κ. Κατρίνη θεωρείται ότι είναι αποδεκτό- των διακοσίων χιλιάδων ελέγχων, θέλω να σας πω ότι μέσα σε ένα μικρό διάστημα, δηλαδή πέντε μηνών, το ΔΙΜΕΑ έχει κάνει περίπου σαράντα χιλιάδες ελέγχους. Βλέπετε, λοιπόν, ότι ο στόχος αυτός και η ενίσχυσή του είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δημόσιο όργανο είναι. Δεν είναι κάποιο ιδιωτικό όργανο. Ούτε άλλαξε η συγκρότησή του κατ᾽ ουσίαν ούτε άλλαξε ο τρόπος που διορίζεται ο διοικητής του. Έχουμε, λοιπόν, ένα όργανο το οποίο είναι δημόσιο όργανο, με εργαζόμενους οι οποίοι προέρχονται από τον δημόσιο τομέα και έχει πραγματικά μια πολύ καλή λειτουργία.

Όσον αφορά το θέμα της τροπολογίας, νομίζω ότι δόθηκε η ερμηνεία του τι κάνουμε με την τροπολογία. Σαφώς το ποσοστό κέρδους για πρώτη φορά νομοθετείται στην ελληνική πραγματικότητα και ο έλεγχος του ποσοστού κέρδους εν μέσω της κρίσης. Να σας πω ότι λειτούργησε καταπληκτικά τον Μάρτιο, που σαφώς είχαμε μια ζήτηση μεγάλη στο θέμα των ειδών πρώτης ανάγκης. Όμως, με τον ελεγκτικό μηχανισμό αυτόν -θα θυμάστε ότι υπήρχαν και γκρίνιες τότε- μπαίναμε μέσα, ελέγχαμε τα τιμολόγια και επιβάλαμε πολλά πρόστιμα. Έτσι φρέναρε η οποιαδήποτε αυξητική τάση υπήρχε στη -να το πούμε- μερικώς αισχροκέρδεια από μερικούς και επιβλήθηκαν πρόστιμα. Να σας θυμίσω ότι αυτό συνέβη και σε εταιρείες πώλησης καυσίμων σε όλη την Ελλάδα. Είχαμε, λοιπόν, και τέτοια γεγονότα. Επομένως, αυτό είναι πραγματικά η πρώτη εφαρμογή ενός τέτοιου νόμου που λειτούργησε πολύ καλά.

Για το θέμα της διαδικασίας ως προς την υποβολή των στρατηγικών επενδύσεων, το ανέλυσα. Είναι καθαρά διαδικαστικό: Αποστέλλεται στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας και αυτή υποβάλει τη γνώμη της, ακριβώς για να βεβαιωθούμε ότι βρισκόμαστε εντός του απαλλακτικού χάρτη 651, για να μην έχουμε κανένα πρόβλημα.

Θα ήθελα να απαντήσω σε θέματα που τέθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ, κυρίως από τον κ. Χαρίτση, σχετικά με την εναρμόνιση του Οργανισμού. Σαφώς είναι ένα δυναμικά εξελισσόμενο όργανο. Θα το δούμε μπροστά μας ότι αναλαμβάνει αρμοδιότητες. Και αυτή η αρμοδιότητα, επειδή ακριβώς βρίσκεται στο DNA του, είναι μία αρμοδιότητα που μπορεί να λειτουργήσει. Δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει πουθενά αλλού, σας λέω.

Στον κ. Μαμουλάκη θα ήθελα να πω ότι είναι έξω από DNA η παρέμβαση αυτού του κόμματος και των Υπουργών του στις Ανεξάρτητες Αρχές. Επομένως, μακριά από εμάς το όποιο υπονοούμενο αφορά παρεμβατική συμπεριφορά απέναντι στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Στον κ. Κατρίνη απάντησα.

Στον κ. Χαρίτση θα γυρίσω πάλι και θα πω ότι τα χρήματα αυτά ή όπως ακριβώς τρέχουν τα προγράμματα και οι ανακοινώσεις της Κυβέρνησης είναι διότι κινούμαστε εντός του δημοσιονομικού χώρου, ακριβώς για να έχουμε τη δυνατότητα να δανειζόμαστε και με χαμηλότερα επιτόκια. Φαίνεται η εμπιστοσύνη αυτή προς την ελληνική Κυβέρνηση με τα δεκαπενταετή και τα δεκαετή ομόλογα. Είναι σημαντικό αυτό, η εικόνα που δείχνει η πατρίδα μας στο εξωτερικό και η εμπιστοσύνη η οποία αναφέρεται και καταγράφεται -αν θέλετε- στους διεθνείς οίκους. Είχαμε και την αναβάθμιση πρόσφατα ενός πολύ δύσκολου οίκου, που είναι ο οίκος Moody’s.

Τι να πω για το θέμα που έθεσε ο κ. Βιλιάρδος ότι απουσιάζει ο κύριος  Υπουργός; Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο κύριος Υπουργός έχει μεγάλη κοινοβουλευτική επιθυμία να βρίσκεται πάντοτε εδώ. Βρέθηκε σε όλες τις Επιτροπές. Δεν έλειψε καθόλου. Έπρεπε να ακολουθήσει τον Πρωθυπουργό σε ένα πολύ σημαντικό ταξίδι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Να αναφερθώ στον κ. Αποστόλου. Δόθηκε απάντηση από τον κ. Καραμανλή.

Στο θέμα του κ. Φάμελλου σχετικά με τη διατίμηση των μασκών, θέλω να σας πω ότι πάλι καλά που δεν κάναμε διατίμηση στις μάσκες. Διότι όταν εμείς μιλούσαμε ότι η αγορά θα λειτουργήσει και θα πέσει, ήταν μια συγκλονιστικά πτωτική πορεία αυτή των μασκών, ακριβώς γιατί γεννήθηκε εδώ η παραγωγή. H Γαλλία είχε βάλει διατίμηση που ήταν στα 0,90 λεπτά, όταν εκείνη τη στιγμή οι μάσκες έπεσαν και μιλώ για τον Απρίλιο, δεν τίθεται θέμα τώρα. Οι μάσκες είναι παραγωγή ελληνική κατ᾽ ουσίαν σε μεγάλο ποσοστό. Άρα, δεν υπήρχε θέμα να βάλουμε διατίμηση. Δεν έπρεπε και σωστά δεν βάλαμε διατίμηση.

Κλείνω λέγοντας ότι, κυρίες και κύριοι, από την πρώτη στιγμή θέσαμε τον πήχη ψηλά, ώστε να σταθούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού. Εργαζόμαστε συνεχώς για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού επιχειρηματικού κλίματος. Σαφώς είμαστε εν μέσω της κρίσης. Σαφώς η κρίση αυτή θα τελειώσει. Η πανδημία θα τελειώσει. Με πολύ γρήγορα βήματα θέλουμε να επανέλθουμε στην προγενέστερη κατάσταση και θέλουμε να πετύχουμε την επιτάχυνση αυτή της οικονομίας μας που αξίζει στον ελληνικό λαό, ακριβώς για να βρεθούμε με περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Σας ευχαριστώ πολύ».