fbpx Skip to main content

Στην Αθήνα, 16 Ιουλίου 2020, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.20΄, στην Αίθουσα Γερουσίας, συνήλθε σε συνεδρίαση η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Γεώργιου Βλάχου, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, ρύθμιση της οικονομικής δραστηριότητας, αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, πρόστιμα για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων, ρύθμιση θεμάτων για τη βιομηχανία, τις ιδιωτικές επενδύσεις, τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, την έρευνα, την καινοτομία και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και λοιπές διατάξεις».

Στην συνεδρίαση παρέστησαν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Σπυρίδων – Άδωνις Γεωργιάδης, οι Υφυπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ.κ. Νικόλαος Παπαθανάσης και Χρίστος Δήμας, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Παπαθανάση:

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων): Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έγινε φανερό, ότι οι στόχοι που έπρεπε να υπηρετήσουμε είναι η κοινωνική συνοχή, η ανάπτυξη και η θωράκιση των θέσεων εργασίας. Έτσι λοιπόν, την εντολή αυτή υπηρετούμε σήμερα, με το σχέδιο νόμου το οποίο έχετε ενώπιον σας και το οποίο, κατ’ ουσίαν, αντιμετωπίζει σε έξι κεφάλαια, βασικά προβλήματα του ελέγχου της αγοράς, της ρύθμιση της οικονομικής δραστηριότητας, της αντιμετώπισης του παράνομου εμπορίου. Αντιμετωπίζει το θέμα των προστίμων για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών παραποιημένων προϊόντων. Ταυτόχρονα, ρυθμίζει, σε συνέχεια του νόμου «επενδύω στην Ελλάδα», θέματα για τη βιομηχανία, τις ιδιωτικές επενδύσεις, τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, την έρευνα, την καινοτομία και άλλες διατάξεις, που αφορούν το Οικονομικό και Τεχνικό Επιμελητήριο.

Να ξεκινήσουμε με τον βασικό κορμό αυτού του νομοσχεδίου, που είναι η δημιουργία της διυπηρεσιακής μονάδας ελέγχου αγοράς στο Υπουργείο μας, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Θα ήθελα να ξεκινήσω λέγοντας, τι δεν είναι αυτή η υπηρεσία. Δεν είναι μία υπηρεσία, που απλά προστίθεται στις ήδη προστιθέμενες υπηρεσίες. Δεν είναι μία υπηρεσία που δημιουργεί σύγχυση, επειδή πολύ ακούστηκε ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία δημιουργεί σύγχυση. Είναι μια υπηρεσία που έρχεται με ένα διπλό και σαφή στόχο. Αφενός, να βάλει σε τάξη την μέχρι στιγμής σύγχυση αρμοδιοτήτων, μεταξύ δύο υπηρεσιών και αφετέρου, να προστατεύσει την αγορά, την επιχειρηματικότητα, τον καταναλωτή και φυσικά, να συνδράμει στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Με άλλα λόγια, η δημιουργία αυτής της νέας υπηρεσίας έχει στόχο την αντιμετώπιση και τον περιορισμό των συνεπειών, που έχουν στην πραγματική οικονομία όλες οι μορφές της παρανομίας στην αγορά, όπως για παράδειγμα, το οργανωμένο λαθρεμπόριο παραποιημένων προϊόντων και γενικά, κάθε δραστηριότητα που εμπίπτει σε αυτό που ορίζουμε παραεμπόριο. Επιπλέον, στη νέα δομή θα λειτουργεί και η διεύθυνση διαχείρισης δεδομένων στατιστικής επεξεργασίας και εποπτείας ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι επιχειρήσεις, στις οποίες θα αποσκοπούν στη δημιουργία αρχείου δράσεων, από την επεξεργασία του οποίου θα εξάγονται χρήσιμα δεδομένα. Δεδομένα, που, μέχρι στιγμής, δεν τα έχουμε, ως πολιτεία.

Τι ίσχυε μέχρι τώρα; Έως σήμερα, ισχύει μια παράλληλη λειτουργία δύο υπηρεσιών, από τη μία της διεύθυνσης ελέγχου και παρατηρητηρίων της γενικής διεύθυνσης αγοράς του Υπουργείου μας και από την άλλη, του συντονιστικού κέντρου εποπτείας αγοράς αντιμετώπισης του παραεμπορίου του ΣΥΚΕΑΠ. Είναι σαφές, σε όλους όσους έχουν σχέση, με τους υπάρχοντες ελεγκτικούς μηχανισμούς, ότι αυτή η παράλληλη λειτουργία δημιουργούσε σύγχυση. Όπως αντιλαμβάνεστε και από τα αποτελέσματα, τα οποία αναφέρθηκαν εδώ στη Βουλή σήμερα και από την αντιπολίτευση, η δραστηριότητα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, δηλαδή, του συντονιστικού οργάνου, παρουσίασε σημαντική αύξηση στους ελέγχους, από την ανάληψη της κυβέρνησης, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2019. Έτσι λοιπόν έχουμε, από τον Ιούλιο του 19 έως σήμερα, με την με την πολιτική που ακολουθήσαμε, για την πάταξη του παράνομου εμπορίου, έχουν πραγματοποιηθεί σχεδόν 16.000 έλεγχοι, έχουν κατασχεθεί περίπου 150.000 απομιμητικά προϊόντα και έχουν επιβληθεί πρόστιμα, άνω του ενός εκατομμυρίου. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της περασμένης χρονιάς, δηλαδή, Ιούλιος 18 Ιούλιος 19 και αυτό δείχνει ακριβώς, τι σημαίνει καλή διοίκηση ενός οργανισμού, όπου τα ποσοστά παρουσιάζουν αύξηση, παραδείγματος χάρη στους ελέγχους, κατά 372%, στις κατασχέσεις κατά 644% και στα πρόστιμα κατά 140%. Αυτό λοιπόν, είναι ένα από τα δεδομένα που έχουμε και εμείς θέλουμε να πάμε παραπάνω, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε μία δομή πολύ ισχυρή, που να μπορεί να επιχειρεί, με υλικοτεχνικό προσωπικό και όργανα, έτσι ώστε να φέρνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

Η αναγκαιότητα, λοιπόν, του συντονισμού είναι περισσότερο από δεδομένη, είναι αναγκαία. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να τονίσω ότι η Γενική Γραμματεία και ο Ελεγκτικός Μηχανισμός απέδειξαν και κάτι άλλο μέσα στην κρίση. Σίγουρα θα ακούσατε ότι εν μέσω της πρωτόγνωρης κρίσης του COVID-19 με ένα σύστημα το οποίο δημιουργήθηκε στο Υπουργείο μας και ταυτόχρονα με το τηλεφωνικό κέντρο 1520, παρακολουθήσαμε πολύ στενά παραβατικές συμπεριφορές όπως αυτές της αισχροκέρδειας, εναρμονισμένης πρακτικής και θωρακίσαμε, αν θέλετε, την ασφάλεια της ροής των προϊόντων. Αυτή είναι η δουλειά η οποία έγινε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και αυτή τη δουλειά θέλουμε να επαυξήσουμε.

Όμως, τι είναι το παραεμπόριο; Το παραεμπόριο είναι μία μορφή εγκληματικότητας, όπως αυτές που βλέπουμε με διαφορετικούς τρόπους και που πολύ πιο εύκολα καταδικάζουμε. Μερικές φορές αυτή η παραβατικότητα δεν γίνεται αντιληπτή και τι αποτέλεσμα έχει επάνω στην ζωή του των συμπολιτών μας και τι αποτέλεσμα έχει επάνω στις θέσεις εργασίας των συμπολιτών μας. Η παράνομη διακίνηση και εμπορία αγαθών στην Ευρωπαϊκή Ένωση κοστίζει 48 δισεκατομμύρια ευρώ σε απώλειες, δηλαδή το 7,4% του συνόλου των πωλήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ενώ οι συνέπειες του φαινομένου στην αγορά εργασίας, με τα στοιχεία όπως προκύπτουν από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αριθμούνται σε απώλεια περίπου 800 χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Σχετικά, με τη χώρα μας, τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει, ότι τα αντίστοιχα ποσοστά ανέρχονται σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκτός των προϊόντων με ειδικό φόρο κατανάλωσης, που μίλησε ο κ. Κατρίνης και θα αναφερθώ μετά. Έτσι, λοιπόν, έχουμε έσοδα τα οποία δεν έρχονται στον προϋπολογισμό μας και κυρίως έχουμε απώλεια 25 χιλιάδων θέσεων εργασίας. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει 25.000 θέσεις εργασίας, όταν μέσα από μία κρίση ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας μας βρέθηκε στο εξωτερικό. Εκείνο το οποίο πρέπει να αντιληφθούμε είναι ότι κοστίζει κάθε χρόνο στην κάθε μία και στον καθένα από εμάς περίπου 123 ευρώ, 123 ευρώ φεύγουν από το πορτοφόλι της κάθε μιας και του καθενός και πηγαίνει στην λειτουργία του παραεμπορίου. Μας τα κλέβουν δηλαδή από την τσέπη μας.

Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι όταν βλέπετε κάποιον ο οποίος πουλάει ένα απομιμητικό προϊόν, π.χ. παπούτσια, σημαίνει ότι κάποιος πολίτης, κάποιος πολίτης της πατρίδας μας ή κάποιος πολίτης της Ευρώπης, χάνει τη θέση εργασίας του. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι δεν είναι μόνο η οικονομική επίπτωση που έχει επάνω στα φορολογικά έσοδα της χώρας μας, δεν είναι μόνο η επίπτωση στις θέσεις εργασίας, αλλά εδώ θα πρέπει να δούμε και τη σύνδεση των δρόμων, την τομή των δρόμων μεταξύ αυτής της δραστηριότητας και του διεθνούς οργανωμένου εγκλήματος. Ως εκ τούτου, λοιπόν, τι γίνεται. Δημιουργείται, η ΔΗΜΕΑ, η οποία θα συνεργάζεται επιχειρησιακά και θα ανταλλάσσει πληροφορίες με άλλες υπηρεσίες και ιδίως την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, τη Γενική Διεύθυνση Καταναλωτή του Υπουργείου, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά και άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες άλλων κρατών στο πλαίσιο διακρατικών συμφωνιών.

 Να θυμίσω, ότι πολύ πρόσφατα η χώρα μας εξήλθε της λίστας 301 του αμερικανικού κράτους και αυτό μας ανέβασε κατά πολύ στη διεθνή κοινότητα. Δηλαδή, στις χώρες όπου δεν προστατεύουν τη διανοητική ιδιοκτησία, χρησιμοποιούν παράνομα και κλεμμένα λογισμικά στα μηχανογραφικά τους συστήματα και δεν προστατεύουν τα εμπορικά σήματα. Συμπερασματικά, η ίδρυση αυτού του φορέα, που επαναλαμβάνω είναι η σύμπτυξη δύο φορέων σε ένα πολύ πιο δυνατό, ενεργό, δραστήριο και επιχειρησιακά έτοιμο όργανο, απαντά σε ανάγκες, παραλείψεις και παθογένειες ετών.  

                Επί της ουσίας, πρόκειται για μια σύγχρονη, ισχυρή και ευέλικτη ελεγκτική μονάδα, που θα έχει στην καθημερινή της ατζέντα: Τη νομιμότητα και την υγιή επιχειρηματικότητα, τα οφέλη της εθνικής οικονομίας, την αύξηση των δημοσίων εσόδων, την αύξηση παραγωγικότητας των επιχειρήσεων, την προστασία των καταναλωτών, την ενίσχυση των εμπορικών σημάτων και τις υπεραξίες αυτών, την απλοποίηση των χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών και τον εκμηδενισμό της σύγχυσης και της αλληλοκάλυψης αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπηρεσιών, πολύ σημαντικό. Τη θεσμική θωράκιση της χώρας έναντι άλλων χωρών με πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές υπηρεσίες, τη διατήρηση και τη δημιουργία στελεχών που μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτό το έγκλημα, γιατί είναι πολύ σημαντικό και την ενίσχυση της κουλτούρας της διυπηρεσιακής συνεργασίας που όλοι γνωρίζετε.

Εδώ θα πρέπει να σταθεί και η Αντιπολίτευση, που έχει που έχει κυβερνήσει τη χώρα αυτή, για να αντιληφθούμε το παραπάνω βήμα που γίνεται επάνω στην διυπηρεσιακή συνεργασία και, μάλιστα, αυτό έχει φανεί, όπως είπαμε, πολύ ισχυρά στην υπόθεση του COVID-19 και στους ελέγχους.

Πολύ γρήγορα – επειδή θα μιλήσουμε στην κατ’ άρθρον συζήτηση, ειδικά για τα άρθρα – να σας πω ότι γενικά τα άρθρα έως το άρθρο 4, αναφέρονται στην αποστολή και στους επιχειρησιακούς στόχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΜΕΑ).

Το άρθρο 5, μιλάει για τις συνεργασίες που θα έχει η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΜΕΑ). Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί αναπτύσσεται ένα δίκτυο συνεργασιών, όπου ενισχύεται η γνώση, ακριβώς, για αυτό το παραβατικό αντικείμενο, διότι πάντοτε η εγκληματικότητα τρέχει ένα βήμα παραπάνω από το κράτος. Εδώ, λοιπόν, την εγκληματικότητα δεν την αντιμετωπίζεις με λουλούδια, την αντιμετωπίζεις με ισχυρά εργαλεία, τα οποία μπορούν να βρουν κυρίως και να την αντιμετωπίσουν.

Σημαντικό είναι το άρθρο 14, που μιλάει ότι το προσωπικό της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΜΕΑ) και οι υπάλληλοι των συνεργαζόμενων υπηρεσιών μπορούν να συμμετέχουν σε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Αυτό είναι αυτονόητο ότι είναι απαραίτητο, έτσι ώστε να αποκτήσουν αυτή την τεχνογνωσία, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το οργανωμένο έγκλημα. Ταυτόχρονα, μπαίνει και μία επέκταση πεδίου στην εφαρμογή ελέγχων νόμιμων παραστατικών για την προστασία των εμπορικών σημάτων. Αυτό, το οποίο δεν υπήρχε έως σήμερα.

Θα συνεχίσω – και θα αφήσω τα υπόλοιπα να τα συζητήσουμε στην κατ’ άρθρον συζήτηση – με ορισμένα θέματα, διατάξεις της βιομηχανίας που είναι πολύ σημαντικές. Διότι, όπως γνωρίζετε, εν μέσω της κρίσης ένας μυλωνάς λειτούργησε και είναι αυτός ο πυλώνας της βιομηχανίας, ενώ η Ελλάδα είχε μείωση του βιομηχανικού δείκτη κατά 9%, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ευρώπη, είχε από 17% και πάνω.

Η Ελλάδα, λοιπόν, με μια βιομηχανία που συνεισφέρει στο 9,5% και είναι από τις χαμηλότερες χώρες στο κομμάτι του ΑΕΠ, στάθηκε πολύ πιο ισχυρά – και αυτό δείχνει τις αντοχές – μπροστά σε άλλες ισχυρές χώρες που έχουν τη βιομηχανία ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης της χώρας. Και εδώ θα έρθουμε και θα συζητήσουμε κάποια άλλη στιγμή το πόσο σημαντική είναι η βιομηχανία στο να παράγει, να δημιουργεί περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Πολύ γρήγορα, λοιπόν, εκείνο που κάνουμε στις άλλες διατάξεις είναι να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάναμε στο «Επενδύω στην Ελλάδα», με άρθρα και διατάξεις που επισπεύδουν τις αδειοδοτήσεις.

Έτσι, λοιπόν, στο άρθρο 29, έχουμε την αδειοδότηση πολύ καινοτόμων δράσεων και έρευνας, δηλαδή, των ισοτόπων και ραδιοφαρμάκων, έτσι ώστε να αρθεί η διοικητική ασάφεια για την αδειοδότησή τους.

Εδώ προστίθεται στο καταστατικό του Τεχνικού Επιμελητηρίου, για να απαντήσω στην κυρία Τζάκρη, ότι δεν υπάρχει καμία διακριτική μεταχείριση του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Το Τεχνικό Επιμελητήριο δεν είχε μέσα στον Κανονισμό του το να κάνει την πιστοποίηση, όπως όλοι οι φορείς. Εκείνο, το οποίο δίνουμε είναι τη δυνατότητα να διαπίστευση από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Φυτοπροστασίας (ΕΣΥΦ), όπως οι άλλοι φορείς, έτσι ώστε να μπορεί να δίνει αυτή τη διαπίστευση βάσει του προτύπου ISO/IEC 17024.

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΚΡΗ (Εισηγήτρια της Μειοψηφίας): (Ομιλεί εκτός μικροφώνου)

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων): Κυρία Τζάκρη, εδώ είμαστε ανοιχτοί.

Άρα, δεν υπάρχει διακριτική μεταχείριση.

Θέλω να απαντήσω, επίσης γι’ αυτό  το οποίο αναφερθήκατε, αφού ξεκινήσαμε σε κάποια θέματα που ήθελα να απαντήσω, σχετικά με τις ταχυμεταφορές και τις πλατφόρμες. Έρχεται νομοσχέδιο όπου αυτό θα συμπεριληφθεί, – πολύ σωστά το είπατε, είναι μεγάλη ανάγκη – και θα είναι μία από τις από τις εργασίες που θα κάνει η ΔΙΜΕΑ και πράγματι, εδώ υπάρχει ένα κενό που πρέπει να το καλύψουμε.

 Με το άρθρο 31 δίνεται παράταση στα κέντρα αποθήκευσης και διανομής για να προσαρμοστούν στο αδειοδοτικό πλαίσιο του ν.4302. Εδώ έχουμε με το άρθρο 32 τον Ελληνικό Οργανισμό Τυποποίησης ως αυτοτελή μονάδα του ΕΣΥΠ να ανακτά την δυνατότητα καθιέρωσης σημάτων πιστοποίησης. Ήταν πολύ αναγκαίο αυτό, είχε αφαιρεθεί χωρίς λόγο και το χρειαζόμαστε ως Ελλάδα.

 Υπάρχει μία ρύθμιση του άρθρου 32, προφανώς τη γνωρίζουμε όλοι, γιατί έχει περάσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια για να ρυθμιστούν κάποιες λογιστικές οφειλές.

 Στο άρθρο 33 δίνουμε σχετικά με την αντιμετώπιση των αρνητικών οικονομικών συνεπειών που συνεπάγεται η εμφάνιση διάδοσης του COVID, μια διευκόλυνση για παράταση δέκα μηνών για τις επιχειρήσεις του μεταποιητικού κλάδου και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Επίσης, με το άρθρο 34 γίνονται κάποιες τροποποιήσεις στις άδειες θεώρησης για τις κατηγορίες των υδραυλικών εγκαταστάσεων, γιατί αντιλαμβάνεστε αυτοί οι άνθρωποι μέσα στην κρίση, προφανώς δεν είχαν και τόσα πολλά ένσημα. Επομένως, θα πρέπει να τους βοηθήσουμε να κρατήσουν τις άδειες τους «ζωντανές». Νομίζω ότι είναι πολύ απλό.

Επίσης, συστήνεται ενιαίο μητρώο ανελκυστήρων. Το 50% των ανελκυστήρων δεν είναι καταγεγραμμένοι στη χώρα μας, με μεγάλους κινδύνους. Αυτό είναι πολύ απαραίτητο και πρέπει να γίνει και μάλιστα θα πρέπει να οργανωθεί με τέτοιο τρόπο και εδώ θα πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας έτσι ώστε να μπορέσουν να πιστοποιήσουν αυτούς τους ανελκυστήρες, γιατί κοστίζει και σίγουρα δεν είναι εύκολο να εκταμιεύσουν χρήματα.

Νομίζω ότι απάντησα στην κυρία Τζάκρη σε δύο θέματα. Για το βασικό θέμα που έθεσε σε αυτό της απάντησα.

Και να κλείσω με τον κύριο Κατρίνη.  Στον κύριο Κατρίνη να πω ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης παραμένει στην ΑΑΔΕ. Είναι ένα αντικείμενο που παραμένει στην ΑΑΔΕ.

 Τώρα για το εργαστήριο, που λέτε, χημικών αναλύσεων δεν αλλάζει τίποτε. Υφίσταται το εργαστήριο χημικών αναλύσεων. Επομένως, δεν αλλάζει τίποτα, απλά εντάσσεται μέσα σε αυτή τη διαδικασία.

ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ (Ειδική Αγορήτρια του Κ.Κ.Ε.): Έλεγχο νοθείας για το λάδι, τεστ κάνατε;Εσείς κάνετε τα οργανωτικά.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων):Θα σας απαντήσω ότι σαφώς δεν είναι υβριδικό. Είναι ξεκάθαρο το σχήμα. Συγχωνεύονται δύο φορείς, δημιουργείται ένα σχήμα ισχυρό το οποίο μπορεί να το ελέγξει κάποιος και σαφώς να έχει και την τιμή ως δημοσιότητα που απαιτεί έτσι ώστε να μπορεί να παρακολουθήσουμε καλύτερα τον ελεγκτικό μηχανισμό και εδώ αυτό το τμήμα έχει λειτουργήσει πολύ καλά, όπως σας είπα, στο κομμάτι των ελέγχων των κανόνων λειτουργίας του ελέγχου της αγοράς  τώρα με τον COVID.

  Και με τον κύριο Βιλιάρδο, επειδή έχει αναφερθεί, δεν είναι εδώ τώρα, σε κάποια ζητήματα αποπροσανατολισμού θα ήθελα να πω ότι σαφώς δεν υπάρχει ζήτημα προσανατολισμού. Το νομοσχέδιο είναι «ξεκάθαρο». Αναφέρεται στον κορμό του στη δημιουργία ενός ισχυρού οργάνου και άλλες διατάξεις που βοηθούν την επιχειρηματικότητα.

Κλείνοντας, θέλω να πω κυρίες και κύριοι ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων δεν θα σταματήσει να ακολουθεί την εντολή του Πρωθυπουργού, δηλαδή να δημιουργεί μια χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα, διότι μέσω της επιχειρηματικότητας, μέσω της ανάπτυξης, δημιουργούνται περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Είναι αυτό που χρειαζόμαστε για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τις νέες και τους νέους εδώ και κυρίως να καταφέρουμε να γυρίσουμε πίσω παιδιά που έχουν φύγει στο εξωτερικό αντιστρέφοντας το brain drain.

Σας ευχαριστώ πολύ.